fredag, augusti 20

ABC har nu kommit till bokstaven "S"

Jag börjar med ett par collage.
Vad de föreställer står på.
Sen kommer det solnedgångsbilder som jag tog härom kvällen ute i Vejern och på Ramsvik
Den sista bilden är in mot Hunnebostrand ifrån Kungshamnshållet.


Fler bilder på detta Tema hittar du här





Solnedgång över Väjern






När vi kom ut till Ramsvik såg det så här ut vid badstranden


Sen traskade vi ut på utsidan mot öppna havet
















Ja så gick solen gått ner och det började mörkna ordentligt så vi tog våra vovvar och åkte hem.

Ingen sol men vilken rodnad


Ha en jättemysig helg.

Kramizzzz

22 kommentarer:

Mona sa...

Naturen är storslagen! Visst är det häftigt alla dessa färger himlen skiftar i under solnedgången. Underbart vackra bilder!

Maria G sa...

WOW!!! Vilket underbart S-inlägg!
Solnedgångsbilderna är sååååååå snygga!
Den med gräset och stenarna och den sista blir mina favoriter.
Du pratar bara strunt och yrar i nattmössan när du säger att du inte kan fota solnedgång, därmed basta :))
Ha en riktigt bra dag!
Kramisar Maria

Annette's space sa...

Må erklære mig enig med MariaG....Vrøvl og sludder med dig. Dine solnedgange er helt fantastiske.
Og så må jeg rose dit nye design på bloggen. Super flot.

ormbunke sa...

OH! Underbara bilder på solnedgången.Jag kommer inte iväg till havet om kvällen Får väl kanske skaffa hund så det är nån som drar ut en.Collagen är så fint upplagt.Jag försöker lära mig att ändra bloggen men det går trögt.Bilden har jag inte fått i mitten t.ex. Men som du förstår är jag envis så det får bli lite i taget.Ha en skön helg och tack för din kommentar om min ändring av bilden. Kramar. Anita

gunknitter sa...

Flott s-bidrag og så utrolige vakre fotos !! Eg trur eg må legge meg til som følger for her var dt mykje flott !!

Ha en fin helg og takk for koselig besøk:)

fotopunktMis sa...

Attans vikka bilder...från ljusguld till mörkguld
Stor guldstjärna på allihop..Ha det..Maria

annika sa...

Särkilt snygga solnedgångar som synes, säkert snitsigt skådespel.
Jag blir helt andlös av alla vackra bilder som du visar. Jag har kollat efter dina inlägg men kom på att du hade bytt adress. I och med skolstarten så har jag ju mindre med tid till bloggandet så jag blev så glad då jag såg din kommentar.
Norge är helt fantastiskt vackert. Vi har åkt bil till Molde i närheten av Ålesund. Han, svampplockaren med familj bodde där några år.
Ha en skön fredag
Kram
annika

Lillis verden sa...

fantastisk nydelige bilder! målløs av beundring :)

Hasse Broms - Skärgårdsbilder sa...

- Fin-fina bilder och ett otroligt färgfyrverkeri.... Fjärde bilden från slutet är min favorit, så ren och harmonisk !
-Lotta du har rätt om gula huset på bild 2 och fyra (på min blogg)....på tvåan ser man övre vänstra hörnet och på bild fyra nedre högra hörnet av huset. Men bilderna är inte tagna från samma plats....
Den stora byggnaden bakom Ölandsfärjan kallas för A.Pettersson-huset, efter första ägaren. Huset uppfördes 1898. Ägaren drev affärer i bl.a. oljeprodukter och norsk sill...
i mitten på 70-talet när jag flyttade hit var det Skeppsfournering i bottenplanet. Och sedan 80-talet har bottenvåning huserat ett antal restauranger och "dans-palats"...:o)
- Ha det så bra !!! / Hasse

dracurella sa...

Wow! Vakre solnedgangs-bilder :)

Maria sa...

Så fina bilder. Helt ljuvliga.
Kikar in för att önska en trevlig helg!:)
Kramar Maria

Kamelryttersken sa...

Ja,må bare si meg enig med ovenstående. Solnedganger er flotte, og disse bildene var kjempegode :)

Ur egen fatabur sa...

Hallå vännen!
Häftiga bilder på min ära!
Solnedgången i Ramsvik gillar jag skarpt!
Jodu - du må tro att bröllopet var en upplevelse!
Gotland är ju fantastisk och trots att det var tionde gången jag var där så fanns det nya ställen att se och uppleva. Vi badade i Blå lagunen som är ett vattenfyllt kalkbrott - bilder kommer. Det var so i Grekland.
Kram och ha det gott!

Petunia sa...

Jeg bare elsker bildene dine! Nyter hvert øyeblikk her inne!

Henny sa...

Fantastiske billeder. Alle solnedgangsbillederne er nok mine favoritter, denne gang.

Ebba sa...

Underbara bilder på S temat. Idag går Tjörn runtseglingen Det blir lite underhållning på torget som jag nog ska kolla på Ha en bra helg och pussa hundarna och guben
Kram Ebba

mojjephoto sa...

Underbara kustbilder, verkligen riktigt fina panorama som föll mig i smaken.
Morgan

NETTE sa...

Hej. Fantastiska bilder och härliga färger.
Det finns inget vackert som undgår din kameralins.
Toppen Lotta. Jag har anslutit mig som följare på din nya blogg, men får inte upp dig på min blogg.
Vad har jag missat?
Jag får prova att logga in på nytt.
Kramizzzzz från Janne.

Hobbygåsa sa...

Åh så nydelige bilder, for en flott S-løsning! Ha en fin helg!

Inge sa...

Fantastiske solnedgangsbilleder... wauuuu :-)

Halina sa...

Hej min vän!
Tusen tack för dina fina och varma ord :)) Jag behövde gömma mig i skogen ;)))
AMS "plåga" mig just nu med olika meningslösa möte då jag är ganska upptagen, men men det bara några dagar till och jag är "fri" igen.

Underbart inlägg Lotta! Den tolfte bilden hamnade djupt i hjärtat :))
Gillar ditt S-inlägg mycket! Många fina och inspirerande bilder.
Kramizz Halina

linsky sa...

Åååå, så vakre bilder!!
Igjen! :-)