fredag, augusti 27

ABC har nu kommit till bokstaven "T"

Då var det dags för T.
Jag har suttit och försökt hitta något till U när det är T.
Vilken osis...Inget ont utan .....Nu är det klart till nästa vecka och det kan ju vara bra.

Här kommer mina bilder för denna veckan
Tomaterna i förra bloggen hade ju passat perfekt nu men det kommer några andra  istället.
Tur att man har att ta av.



Omogna tomater

                            

Mogna

                        

Tekakor

                        

Tistel

                      

vit och röd Trolldruva

                      

Trolldruva i blom 
plus vattendränkta bär

                     

Tulpaner

                      

Treblad

                          

Torn

                  

Trasigt tak förresten hela huset är trasigt


Tass




Fler bilder på T finns hos Petunia
Ha en mysig fredag och helg
Kramizzzzz

25 kommentarer:

Halina sa...

Underbara bilder!
Jag smälter vid tassarna och älskar den "trasiga".
Fantastiskt fint inlägg som vanligt :))
Ha en fin dag
Det är solig och härlig idag så jag ska forsvinna i rabatter... :))) och kanske kryper bland buskarna efter några makrobilder :))) Hushållsarbete får vänta igen ;)) hihihi
Kram Halina

Inge sa...

Flotte billder og gode t-valg :-)

Maria G sa...

Härliga T-bilder!
Du är påhittig precis som vanligt.
Favoriter här blir det trasiga huset, tomaterna och de söta tassarna.
Ha en riktigt bra dag!
Kramisar Maria

hobbyentusiast sa...

Elsker dine bilder på tomatene. Ser meget innbydende ut, og bildet på Tass, sto det ikke det? Idyllisk og landlig, faller i smak. Så flink du er:))

NETTE sa...

Den trasiga blev trots allt min favorit.

fotopunktMis sa...

T-bilderna både smakar..känns..luktar..jättegått
Ha det..Maria

Annette's space sa...

Skønne billeder af blomster og bær, men allerbedst synes jeg om det faldefærdige hus og de fine kattepoter :-))

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Gillar din bild med, "hus med trasigt tak"

Ha de bra.

Hasse A

PS. Tassarna är också fina.

Maria G sa...

Hej Lotta!
Jag la' in mitt Stor & Liteninlägg efter Abc-inlägget därför ser det ut som det gör i din blogglista :)
Nu ska jag återgå till städningen.
Ha de gott!
Kramis

TorAa sa...

Vilken herlig samling av nydelige bilder. S/H fotoet av det gamle hus er en nydelse å betrakte.
Skikkelig bra jobbet;)

Mitt innlegg er her:
http://toraamusic.blogspot.com/

Kamelryttersken sa...

Trasig hus og koselige poter. Passe kontrast en fredags ettermiddag mens middagen gjør seg ferdig :)

Petunia sa...

Bildene dine er en fryd for øyet!
Nydelig!

Tina sa...

Du dom Tekakorna såg himla goa ut. Kommer över å smakar på en nån dag :-)))
Just nu ingen matlust :-(
Men njuter av dina bilder.
Kram

Gunsside sa...

Masse herlige bilder. likte spesielt det Trasige huset ;))

Henny sa...

Herlig t-billeder, og så har du u klart allerede! Det kalder jeg at tyvstarte! ;-)

Vilt og vakkert sa...

Heisann! Nydelige bilder ;:OD)

Rimkogeren sa...

Tak for din kommentar :-) Det er et flot og alsidigt T-bidrag du leverer.
Nej, jeg har ikke udgivet dem, men tænker på det.

linsky sa...

Ååå, flinke Lotta! herlige bilder! :)

Marie Gustafsson sa...

Så mycket fina bilder! Älskar det "trasiga huset"!

Charlotta sa...

Du har skattat ditt T-arkiv. Jag är säker på att det på samma sätt som skattning av blomsterrabatten innebär att det snart kommer fyllas på med massor av ny bilder.
Speciellt förtjust blev jag i dina mogna tomater, härligt konstnärligt skurna. :) Sen måste jag också avslöja att jag blev avundsjuk på dina vackra treblad. Min planta vill alls inte visa den prakt som du har fångat. Snyggt!

Cecilia Artista sa...

Sååå många härliga bilder igen! Du är verkligen kreativ! Mina favoriter blir de underbara mjuka kattassarna - så goa!

gunknitter sa...

Hei igjen !

Dine bilder er så fantastiske !! Blir meir og meir fascinert over Tistelen, det er en utrolig fotogen blomst og eg tror den liker å bli fotografert også !

Ha en riktig fin søndagskveld og tusen takk for hyggelig besøk på bloggen min !

Irene sa...

Utrolig flotte bilder Lotta! Så mye fint å velge i at det er umulig å velge noen favoritt!

Ønsker deg en fin ny uke! Klem fra Irene

Fruen sa...

å for noen flotte,bilder :)
Godt bidrag til bokstaven T
Takker for hilsen på min blogg,med tog i bursdag.
Klemmer fra meg :)
Legger meg som følger av deg også :)

Melusine sa...

Hehe, ja det er lett for å ta feil bokstav! Jeg har gjort det selv, men greit å ha et innlegg klart til neste gang :)

Mange flotte T-bilder du har med, spesielt godt liker jeg det siste!