torsdag, september 2

ABC har nu kommit till bokstaven U

Ja nu var det dags för U.
Dessa bilder var bara att sätta in för de fixade jag ju till förra veckan när jag trodde att det var u och så var det T.
U är inte den lättaste bokstaven.
Jag hade fixat ULLETERNELLEN











Igår kom jag på att lite ull skulle sitta fint


När jag kom ner till jordbruksgymnasiet och skulle fota Dingles svarta får var de borta.
Vart de har tagit vägen har jag ingen aning om men borta är de.
Det var säkert ett hundratal.
Vi fortsatte mot Bärfendal för jag visste att det fanns en liten skock lite längre ut.
När vi kom dit var den baske mig den också borta.
Ute i Bärfendal fick jag napp men de sprang sin väg så fort jag närmade mig.
Det blev inga bra bilder för alla var fåren vände baken till.
När vi åkte hem hade den lilla skocken kommit till rätta men då var batteriet slut.
Jag hade ju fotat en del ute vid Eldsbacke vatten. Svampar, bär och vatten.

Det får bli gamla vinterbilder istället
De här  ulliga gulliga fåren går ute på Nordens Ark








Detta var mitt bidrag fler bilder på U finns här hos goa Petunia

Ha en riktig skön fredag.
Vi besök ifrån Hjo så denna helgen blir det dåligt med bloggande och kommenterande.
En lillsemester kan man säga.
Kramizzzar....

23 kommentarer:

Inge sa...

Både blomsterbillederne og dem af fårene er så smukke.. Ha' en dejlig Uge.. :-)

Maria G sa...

Härliga bilder till denna något kniviga bokstav.
Blomman är sååå läcker och fåren såååå söta!
Nu ska jag packa resväskan! Allt borde ju vara färdigt nu och jag ligga i sängen och nana kudden, men så är det inte. Alltid ute i sista minuten :))
Ha en riktigt härlig helg!
Massor med kramisar!
/Maria

Maria G sa...

Glömde... Idag har det inte varit några som helst problem när jag varit här och hälsat på. Var kanske bara nåt tillfälligt igår.
Kram

linsky sa...

Nydelige bilder! De blomstene har jeg aldri sett før! Vakkert!! :-D

Maria sa...

Super fin header!! Riktigt höstlig sådan och bilderna är som vanligt super fina:)
Kramar Maria

annika sa...

Här får man bra tips till bokstavarbete i skolan. Jag gillar verkligwen Nordens Ark. Vi har varit där ett par gånger och strosat runt.
Ha en skön helg med dina Hjokompisar. Konstigt att mina vänner också har hus på Västkusten och i Hjo ;0
Kram)

Ebba sa...

Hej som du kanske märkt har jag avslutat min bildblogg Men har kvar hundsidan och facebook jag kommer att kika in hos dig i fortsättningen också och titta på dina fina bilder Den nya kameran tar tydligen superbra kort men det beror nog lite på fotografen också Ha en bra helg och krama guben från mig
Ebba och hundarna

Annette's space sa...

Du har gjort det igen Lotta :-))
Dejlige billeder og pyt med at de af fårene er fra sidste vinter. Vinter bliver det snart igen alligevel :-))

Halina sa...

Hej min kära vän och underbara kvinna!
Du är helt otroligt! Ditt kreativitet är inspirerande!!!
Fantastisk växt och fint fotat.
Fåren är också mysiga i fina collage.
Jag gillar och beundrar dina collage.
Önskar Dig en skön helg :))
Mvh Halina

Hasse Broms - Skärgårdsbilder sa...

- Dom svarta fåren bojkottar bloggen. Det blev ett sånt hiskeligt spring av besökare förra gången du bloggade med dom....:o)
- Ha en riktigt trevlig helg !!! / Hasse

Huldra sa...

Nydelige bidrag! =D

TorAa sa...

En spennende blomst nydelig fotografert.
De sauer minner meg om nordisk ursau. Er det det?
Vi har en flokk 5 min spasertur unna. Flotte bilder som jeg gjerne ser på flere ganger.

Göran S sa...

Köpte en tröja en gång "I love Hjo" Har också rastat under Vätternrundan där,hälsa vännerna!Ha en bra helg!

Petunia sa...

Et aldeles Utmerket U innlegg! Så mange fine bilder, Lotta!! Nydelig!
God helg til deg fra Norge!!

mojjephoto sa...

Som vanligt fina bilder och tjusigt upplagt!
Morgan

Mona sa...

Så vackra blommor! Dessa skönheter kände jag inte till. Vi hade besök av Dingle jordbruksgymnasium i Göteborg förra helgen, fast några får var inte med. Däremot fanns det en ko, tre kalvar, ett antal kultingar, kaniner, kackerlackor(!), en orm, åsnor, en häst och hundar. Bra idé att låta djuren komma till stan så att barnen får träffa dom. När jag var liten hade jag aldrig sett en gris, så när vi kom till Danmark åkte vi ut till en bondgård där några vi kände bodde. Min moster, som bara var 11 år äldre än mig, hade väligt roligt åt att jag aldrig sett en gris! Ha en skön helg!

Mona sa...

Hoppas min kommentar fastnade. Jag råkade göra nån konstig tryckning på tangenterna...

Irene sa...

Nydelige bilder Lotta! Måtte google ulleternellen da den er ukjent for meg. Ut fra det latinske navnet Anaphalis Triplinervis så fant jeg ut at den heter Sølvevigblom på norsk. Vakker .... kanskje den finner veien til min hage en dag!
Ha en trivelig helg ... klem fra Irene

Henny sa...

Fantastiske billeder! Du har også gjort det godt med Photoshop. Meget spændende effekter.

Hans Hedenstedt sa...

(H)jo men visst hej Lotta!
Bokstaven U kan vara knepig, tänkte precis på under och under altanen ett utrymme som är riktigt under ;-)
Under mina skor.
Men natur så är ull det som jag tänker på.
Bokstaven X blir väl det knepigaste, ska bli intressant hur du löser detta!!
Du fotar med gott öga och skriver med ett varmt hjärta, det slår bra det du!!

Kamelryttersken sa...

Kom på at Askeladden fant både ett og to vær(sauebukk)horn når han var på vei for å målbinde kongsdattera, og det var vel ikke så rart så fint snodde som de er?

sasfoto sa...

Hej och go´ kväll och inte minst tack för senast! En helt fantastsisk helg var det, en sådan där som man kan leva länge på när höstmörkret och vintern kommer över oss.
Det lät mysko det där med kommenterarna. Din kommentar har tiden 18.41 och Tinas 16.51. Du har inte förväxlat med en annan Tina, som skrev en kommentar kl. 07.24..?
Hur som helst, ha en bra vecka, hälsa den duktige kocken och klappa Ture och Svante lite extra från mig!
Nu ska jag se om jag kan redigera lite bilder. Vet bara inte var jag ska börja...*L*
Kram/SA

sasfoto sa...

Hej igen! Glömsk som jag är... Kom bara att tänka på Kennet och hans intresse för mat och recept. Om ni/han inte redan har gjort det, så kika in till Emmy Torsund och hennes blogg!
http://remsansbistro.blogspot.com/