torsdag, oktober 14

ABC har nu kommit till Ä

Oj,oj,oj, nu är det snart slut på denna vecka också.
Tiden går och mörkare blir det.
Jag tycker nog att det är lite mysigt,fast det går åt en hel del värmeljus
Det är svårt är att fota macro inomhus.
Ljuset blir inte det bästa om man inte bygger en liten studio.
Jag fick ett tips av Halina att fota utomhus för då går det lätt som en plätt.
Sagt och gjort jag tog med mig mina modeller ut.
ÄGG, djupfrysta ÄRTOR och ÄPPLE.
Vilken tur att ingen gick förbi för då hade de nog trott att jag hade fått spatt.
Några bilder på äpplena är tagna inomhus och en del är manipulerade.
Fick sån lust att prova olika collagestilar därför är det så mycket av samma sort.

Ha ett riktigt skönt veckoslut.
Kramizzzz
Fler bilder på Ä hittar du här hos Petunia



  
  

16 kommentarer:

Maria G sa...

Din uppfinningsrikedom finner inga gränser Lotta... Detta är såååå bra...
Vilka fina och snygga collage. Det finns inte en chans att jag kan välja ut nån favorit här :)

Köket blev inte färdigt idag :( Det tjorvade till sig vid då skåpen skulle på plats. Nu står de där de ska vara, men ett antal justeringar måste göras. Och på måndag måste målaren komma och måla IGEN... Ja ja, det blir nog bra när det blir färdigt :)
Ha de gott!
Kramisar Maria

Mitt dagliga liv sa...

Hej Lotta det var ett tag sedan jag tittade förbi, dina bilder är helt underbara.
Njuter var gång jag tittar in.
Skriver till dig även för att tala om att min blogg strular och har blivit väldigt konstig, den finns kvar så kolla får du se men jag har även skaffat en ny o här kommer adressen http://www.mittdagligalivjustnu.blogspot.com
Ha en mysig helg, Kram Ewa

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Kjempeartig visuell løsning på den utfordringen Æ er!

Malys krok sa...

Hei! Dette var fantastisk flotte bilder! Så flink du er! Eplebiten som er skåret av, veldig dekorativt!
Takk for hyggelig hilsen! God helg til deg!
-Margit-

Lasseivåmma sa...

Snyggt Lotta, du är riktigt bra på collage. Det stora äppel-collaget är kanonfint tycker jag.
Ha det bra i blästen och kylan, men jag är benägen att hålla med dig, lite mysigt är det också.

Halina sa...

hahahahahaha!
Det blev urläckert. Din kreativitet är otrolig!!!
Jag sitter och grubblar fortfarande över ägg... de vill inte sitta stila hahaha
Hoppas jag hittar på något roligt till kvällen ;)

Ja ä visade sig enkelt och inte enkelt alls hahaha!
Underbart inlägg Lotta
Kramizzzzzz Halina

Inge sa...

Fantastisk smuk billed collage du har lavet her.. En dejlig weekend og kram til dig.. :-)

Monica o Jacob sa...

Wow här var det läckra bilder och kollage;-)
Ja i dag blåser det ishavsvindar här men ingen snö i alla fall.
Ha en skön helg/KRAMEN

Hasse Broms - Skärgårdsbilder sa...

- Halloj där borta i väster !
Dina collage är suveräna, speciellt det andra med äpplena är riktigt snyggt.
- Ha en riktigt bra fredag !!! / Hasse

Oljekritan sa...

Hej..lika spännande var gång..att logga in på din blogg...man vet aldrig vad som dyker upp..skitfränt att fota små ärtor o ägg/äpple ute..så där. Gillade Ärtkollaget mest!! Kram och trevlig helg//Karina

Tina sa...

Snyggt Lotta :-)) Som vanligt.
Du jag såg dej när du fotade ägg o ärtor haha...... nej jag skoja bara:-))
Ha nu en riktigt go helg borta hos er.
Kram

Petunia sa...

Og selv på en slik vanskelig bokstav somÆ, klarer du å lage de flotteste collager! Du er flink!

TorAa sa...

Du formidler herlige bilder.
Og dessuten er det så spennende med forskjellen på svensk og dansk/norsk Æ Â.
det er så fint at vi i ABC kan lære og vedlikehold så mye av vår nordiske språk-/sprogarv.

Kamelryttersken sa...

Er bare hester som får spatt, så ingen fare.

Mona sa...

Oj, oj, oj. Vad du är kreativ! I nedersta collaget ser ärterna ut som gröna äpplen på bakgrundsbilden. Vackert med de gröna ärterna mot trä och mossa. Min favorit är bilden på äpplet i första collaget. Det ser så saftigt och frestande ut. Ha en riktigt skön helg!

Melusine sa...

Du har sannelig vært kreativ, mange gode bilder til ukens bokstav her :)